måndag 10 september 2012

{ Guld i din bild }










































Jag gillar lite guldiga bilder, gör du det med? För att få till den där fina guldigheten kan du göra såhär. Trixet har jag lärt mig av Sanna på Moderskeppet som vanligt :) Och hennes vackra bilder blir såklart kanon, men jag prövar mig fram på gamla äppelträdsbilder :D

Gör ett enfärgat nytt lager i Photoshop. Layer/New Fill Layer/Solid color och välj en gyllen kulör som #79380d
Slå sedan över i blandningsläge Soft Light. nu blandas färgen in i din bild.
Dra ner opaciteten om du tycker det är för stark kulör.
Gör sedan ett nytt lager igen och välj en kallare blågrön kulör denna gång. #096e5e blir bra ,och slå sedan över till blandningsläge Exclusion och dra ner till 20% opacitet.

Voila!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar