tisdag 17 september 2013

{ Fotografi och visuell kommunikation - Mitt reportage - En äppelträdgård }



Fotograf Lina A
Detaljbild / Etableringsbild

Fotograf Lina A
Ett reportage får en bra rytm med hjälp av variation utav form och innehåll.











































































Äntligen har jag vågat lämna in min slutuppgift för bedömning och godkännande.
6 bilder i ett reportage med en text som beskriver mitt tankesätt, en känsla, och som påvisar hur jag relaterar till lektionerna, pedagogerna och fotograferna, samt böckerna. Särskilt glad är jag för att min handledare i min slutuppgift tar upp mitt försök till bokeh som jag älskar. (Bokeh är de vackra pärlor som skapas i bilden vid motljus. Te x av gatulyktor en kväll, eller solens strålar)

Fotografi - Visuell Kommunikation, Högskolan i Jönköping.

"I ditt reportage får vi följa med på skördning av äpplen! Här fångar du arbetslusten hos barnen och man blir både glad och inspirerad att vara med när man ser dina bilder. Vissa bilder är lite kalla, precist som höstluften brukar vara men ändå finns där en härligt känsla. 
 

Etableringsbild och detaljbild finns med och du varierar både innehållet och formen vilket skapar en bra rytm i reportaget. Här svarar du på frågorna som Anna Clarén tar upp i sin föreläsning angående reportage. Stilistiskt passar dina bilder också bra ihop.

Du gör en hel del medvetna fotografiska val för att förmedla ditt budskap och din detaljbild är jätteläcker med fin bokeh! Du tar fasta på en hel del kunskaper från kursen i ditt arbete med reportaget och kul att höra hur du inspirerats av kursinnehållet. 

Bra jobbat!  

Fortsatt lycka till med ditt fotograferande!
Du är nu godkänd på slutuppgiften och därmed klar. Vad kul!"

Tusen tack till Moderskeppet och högskolan. Och till bästa Ella för att du ger mig energi och skaparlust att fortsätta på banan!



L Y C K A !!

Kram - Lina
PS. Lycka till alla som går samma utbildning, nu eller senare. Kör så det ryker!



(I mitt reportage för inlämning fick man inte göra bildredigeringar. Här visar jag bara några av bilderna. En porträttbild samt en helhetsbild med barnen som samlar äpplen har även lämnats in)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar